söndag 29 januari 2012

Skidåkarpasta

I helgen har det tränats inför Tjejvasan. Vi var fyra tjejer i Dalarna som åkt en massa skidor och ätit en massa god mat. Det är så härligt att komma iväg en helg för att bara fokusera på träning. Jag lyckades få ihop 47 km i skidspåren och har dessutom fått njuta helt fantastiskt väder. Precis som sig bör laddade vi med pasta. Det är så skönt att sno ihop något som både är snabblagat, gott och mättande när man behöver energi mellan åken. Till lunch igår blev det Pasta con pollo från ett gammalt nummer av Allt om Mat. 


Efter lunchen passade vi på att njuta lite extra med tanke på all träning, så det fick bli årets första semla. Jag älskar verkligen det här fantastiska lilla bakverket. Vi hade riktigt mysigt framför den öppna spisen med ett soligt vinterlandskap utanför fönstret och Vinterstudien på i bakgrunden. Perfekt uppladdning inför gårdagens andra träningspass. 


Jag hade med mig några bullar som låg kvar i frysen från det senaste baket och de kändes till min stora glädje inte alls torra eller frostskadade. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar