onsdag 11 maj 2011

Tårtkalas

Idag har jag blivit vuxen, iallafall om man ser till klassificeringen hos SAS, SJ och andra företag som har ungdomspriser t.o.m. 25. Nu är det, med andra ord, bara att börja betala för sig. Kanske inte lika kul som födelsedagen i sig, men vi konstaterade ikväll att vi, jag och mina vänner, är inne i en bra box just nu. Det vill säga den mellan 25 och 30. Så 26-årsdagen firades så klart med tårta.


Det blev ett ordentligt tårtkalas med två sorter, jordgubbstårta och kladdkaka med yoghurtgrädde och bär. Färska bär är ju bland det godaste som finns och nu när jag bor så nära Hötorget är det bara att njuta.


Kladdkaka som serveras med grädde och bär ovanpå blir en god variant på klassisk kladdkaka. Genom att blanda i lite turkisk yoghurt och florsocker i grädden blir den lite syrligare och fräschare. Jag tycker det passar väldigt bra med bären och den tårtan gick åt först, så mina gäster tyckte nog också att det blev en lyckad kombination.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar