onsdag 7 september 2011

Onsdagslyx

En riktig lyxmiddag har serverats i mitt kök ikväll. Jag och min kära kusin har njutit av både röding och kantareller från Västerbotten. Jag som inte varit så förtjust i svamp tidigare lyckades hitta ett recept med kantareller som var riktigt gott! Lagom svampsmak för min del och dessutom helt fantastisk fisk, ett recept som jag absolut kan rekommendera.


Röding med kantareller och kräftstjärtar (4 port)

600 g rödingfilé
3 dl matlagningsgrädde
25 g smör
2 tsk dijonsenap 
150 g kräftstjärtar
1 näve kantareller
hackad dill
finhackad rödlök
salt och peppar

Stek rödingfiléerna i smör, någon minut på varje sida. Plocka upp fisken och lägg i kantarellerna. Häll över grädden och koka upp. Tillsätt dijonsenapen och lägg tillbaka fisken. Låt småputtra några minuter. Smaka av med salt och peppar. Garnera med kräftstjärtar, dill och rödlök. Servera med potatismos. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar