söndag 25 september 2011

Långkokssöndag

Jag tycker att det är så härligt att ibland bara få laga mat, i lugn och ro. När matlagningen får ta sin tid, helt utan stress. Idag hade jag en sådan eftermiddag och det fick bli att prova ett recept jag läst om i senaste Mersmak.


Istället för att använda oxkind som i receptet, tog jag älgytterlår som jag hade i frysen. En härlig kombination med kött, selleri, lök och salami som fick koka ihop i köttbuljong och rödvin.


Medan köttet tillagade sig själv i gjutjärnspannan, slog jag mig ner för att läsa nya numret av Laga lätt. Fick en massa inspiration, så vi får se vad det blir att laga för god mat framöver. 


När tid får göra sitt, blir resultatet helt fantastiskt! Underbara smaker och otroligt mört kött.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar