söndag 9 januari 2011

Helgfrukost

Jag har redan nämnt på bloggen att jag gillar frukost och på helgen kan man verkligen få njuta av dagens första mål mat. Nu såhär efter nyår med alla dess löften kan det vara trevligt att få äta en god men samtidigt nyttig helgfrukost. Det behöver inte vara pancakes, rostat bröd, smaksatt yoghurt och sötade flingor, för att det ska vara en gott. Och eftersom lunch ibland kan bli bortprioriterat på helgen tycker jag det är bra att äta mättande frukost på helgmorgnar.


En av mina favoriter är att ha keso som pålägg istället för smör, gärna med avokado eller kalkon. Dessutom är ägg, som smörgåspålägg, en klassiker som jag aldrig blir less på. Och även smoothie, gjord på osötad yoghurt, bär och frukt är en favorit på frukostbordet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar