lördag 20 november 2010

New York sweets - Part 3

En annan favorit i New York är cupcakes från Magnolia Bakery. Carrie och Miranda gav bageriet ett uppsving och numera är det ofta kö för att ens komma in i butiken. Jag, som i största allmänhet har lite svårt att bestämma mig, ställs inför en prövning när man väl kommit fram till disken och ska välja vilka av dessa söta små bakverk som ska få följa med från butiken.


Vi provade dels en variant på klassikern Red Velvet cupcake, Rockette Red Velvet cupcake som bara fanns att köpa på Magnolia Bakery's butik vid Rockefeller Center. Dessutom köpte vi med oss Devils Food cupcake med mörk choklad och ett rejält lager glasyr med coklad och kaffesmak.


Glasyren, som är betydligt fluffigare än på cupcakes köpta i Sverige, är helt fantastisk. Cupcakes i mina receptböcker framstår som ganska tråkiga i jämförelse och nästa gång det ska bakas cupcakes i mitt kök ska de garneras rikligt med glasyr á la Magnolia Bakery. Något som dessutom ska provbakas i mitt kök är Red Velvet cupcakes. Dessa bakverk som jag redan prisat, är en variant på vaniljcupcakes med kakao och äppelcidervinäger.


Kakan med sin särpräglade färg är väl värd lite köande och besök på Magnolia Bakery är ett måste i New York.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar