tisdag 5 februari 2013

London snapshots

Tänkte att jag skulle dela med mig av lite bilder och tips från en underbar helg i London. Det är så trevligt att resa och få uppleva lite nya ställen. Den här gången i London besökte vi flera restauranger jag aldrig varit på tidigare och som jag varmt kan rekommendera. 

Härlig italiensk mat i supertrevlig miljö och till bra priser hittas på Jamie's Italian. Vi besökte restaurangen i Covent Garden, men den finns även på andra ställen runt om i London och övriga England.

Wild rabbit ragu på Jamie's Italian

Ett annat tips är den ekologiska kedjan Le Pain Quotidien. Trevligt både till frukost, lunch och middag. Men om du är sugen på Coca Cola eller annan kommersiell dryck får du gå någon annanstans för här serveras bara ekologisk mat och dryck. Deras smörgåsar kan jag varmt rekommendera som en lätt lunch.

Prawn salad på Le Pain Quotidien

Vill du äta en bra bit kött är Gaucho ett riktigt bra val. Här serveras argentinskt kött med goda tillbehör. Jag åt en riktigt god sås till köttet, smoked garlic hollandaise. För övrigt är det möjligt för den hungrige att beställa in 2 kg kött.

Ett sista tips är den italienska restaurangen Theo Randall som är belägen i lyxhotellet Intercontinental på Park Lane. Om du kan tänka dig att äta tidig middag har de en specialmeny (3 rätter för £33) som serveras fram till kl. 19. Jag åt bland annat helt fantastisk pärlhöna fylld med parmaskinka och mascarpone. Gudomligt!

Arrosto di Faraona på Theo Randall



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar