torsdag 23 augusti 2012

Barcelona levererar

Efter en lång tystnad på bloggen på grund av semestertider och bristande motivation tänkte jag dela med mig av några Barcelonatips. Min sommar avslutades nämligen med en underbar weekend i Barcelona. En riktigt bra sommarstad som har allt; härlig strand, bra shopping, fantastisk mat och ett brett kulturutbud. Precis som förra året när jag var i Barcelona blev det mycket tapas, cava och sangria.

Om du vill gå på en ”trendig” restaurang med goda tapas och trevlig uteservering skulle jag rekommendera Bar Lobo Här kan du bland annat äta supergoda friterade bläckfiskbitar och ansjovis. 


Skulle det vara lång väntetid på den ganska populära restaurangen Bar Lobo finns det en mer mainstream spansk restaurang mitt emot. Även här hade de riktigt bra tapas och så klart samma trevliga innergård. Chistorran, den smakrika spanska korven var ljuvlig så prova den om du ska hit. 


Vill du äta nyare tapasvarianter är Tapas 24 stället för dig. Vi provade två av de mest omskrivna rätterna McFois Burger och Bikini Comerç 24, vilka var helt fantastiska. Det här stället serverar, till skillnad från mina andra två tips, mindre tapas med lyxigare känsla. Sammanfattningsvis skulle jag säga gott, men dyrare. För att återgå till tapastipsen på det här stället är McFois burger, precis som det låter en liten hamburgare med gåslever insprängt i själva burgaren som dessutom serveras med gåslevermousse. Vad gäller Bikini Comerç 24 är det en toast fylld med spansk skinka, mozzarella och små bitar av tryffel. Helt klart något att prova om du skulle besöka den här restaurangen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar