söndag 11 december 2011

Pepparkaksbak

Tredje advent och idag har jag köpt julklappar och bakat pepparkakor. Aktiviteter som genererat en massa julstämning. Jag har dessutom hunnit slå in alla julklappar med Vinterstudion på i bakgrunden och två svenska medaljer i sprintstafetten gjorde det hela ännu roligare.


Nu hade jag så tur att mamma redan gjort pepparkaksdegen så det bara var att baka ut, annars tar ju pepparkaksdeg ett stund att göra. Att baka pepparkakor, om än man bakar med köpt deg, är dock en riktig julboost eftersom det luktar helt fantastiskt så det är något jag varmt kan rekommendera.


Jag vill även passa på att tipsa om ett trevligt julpynt, som kan stå framme till julafton. Slå in dina julklappar i papper och snören som passar bra ihop (och som även passar med din övriga inredning) så har du fått ett fint och väldigt juligt stilleben. Det känns dessutom lite extra kul att lägga ner tid och energi på att slå in klapparna fint om de får stå framme ett tag. Sen brukar det ju vara väldigt uppskattat att få en fint inslagen julklapp, och lite roligare att ge bort också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar